چگونه رستوران

شنبه 21 اسفند 1400
0:34
امیر

  • مشاوره تخصصی آشپزی صنعتی و منو
  • راهنمایی فنی و اقتصادی در خصوص پروژه (هزینه، درآمد، زمان)
  • مشاوره تخصصی جهت خرید ماشین آلات و تجهیزات
  • طراحی تخصصی معماری، چیدمان آشپزخانه صنعتی
  • طراحی نما، حجم و دکوراسیون داخلی
  • اخذ تأییدیه بین المللی طراحی پروژه
  • طراحی و محاسبات سازه
  • طراحی و محاسبات تأسیسات مکانیکال و الکتریکال
  • ساخت و تجهیز
  • نظارت بر اجرا
  • راه اندازی و استخدام تخصصی پرسنل
  • سمپل، طعم سازی منو
  • آموزش تئوری و عملی آشپزی صنعتی، تشریفات
  • پشتیبانی راه اندازی به صورت دوره ای

چگونه رستوران راه اندازی کنیم؟

افتتاح رستوران یکی از محبوب ترین ایده‌ها برای کارآفرینان است.

شروع یک کسب و کار و شروع یک ریسک.

راه اندازی یک رستوران مستلزم مقدار زیادی کار، صبر، اشتیاق و صد البته دانش به روز در این زمینه است.

موفقیت‌ در این کسب و کار جز با برنامه‌ ریزی دقیق حاصل نمی شود.

طرح و ساخت پرسا در حوضه راه اندازی کترینگ در کشور و خاورمیانه فعال بوده و هر ساله پروژه های متعددی را به پایان می رساند.

چگونه رستوران تقسیم بندی می شود؟

رستوران ها بر حسب مقیاس، ظرفیت، سبک پذیرایی و تشریفات و غیره به دسته های مختلف تقسیم می شوند که در ادامه مروری بر آنها خواهیم داشت.

1: سلف سرویس

در روش پذیرایی سلف سرویس، مراجعین غذای دلخواه خود را در حال حرکت انتخاب کرده و آشپز در پشت کانتر سلف سرویس به تقاضاها رسیدگی می کند.

از مزایای این روش پذیرایی علاوه بر سرعت بالای سرویس دهی، امکان انتخاب غذا بر حسب ذائقه مورد علاقه مشتری می باشد.

2: پذیرایی بوفه

در روش پذیرایی با شیوه بوفه غذا در ظروف خاص بر روی میزهای مشخص قرار داده شده و میهمانان غذا و نوشیدنی دلخواه را از میان گزینه های متنوع انتخاب و صرف می کنند.

در این روش از هر فرد در ابتدا مبلغی به عنوان ورودی دریافت شده و فرد امکان مصرف غذا به میزان دلخواه را دارد اما در روش پذیرایی سلف سرویس مشتریان در انتهای خط سلف سرویس به صندوقدار مراجعه می کنند.

3: دلیوری

یکی دیگر از روشهای فروش رستورانها ارسال غذا برای مشتریان می باشد که این عمل تحت عنوان دلیوری شناخته می شود.

بی تردید یکی از نیازهای در حال افزایش مشتریان شیوه ارسال غذا به این صورت می باشد.

دلیوری به رستوران‌ ها این امکان را می‌ دهد که بدون آنکه نیاز باشد میزی به رستوران خود اضافه کنند، بیشتر از ظرفیت خود سفارش بگیرند.

چگونه رستوران دلیوری قوی داشته باشیم؟

برای داشتن سیستم دلیوری قوی و قابل اتکا، علاوه بر پرسنل آموزش دیده نیازمند پارامترهایی از قبیل:

بسته بندی مناسب و استاندارد، سیستم حمل و نقل، صندوق حمل غذای مناسب و سیستم های نرم افزاری ویژه جهت ثبت غذاها می باشیم.

حداقل انتظار از یک رستوران دلیوری ارسال کالای درست، در زمان درست، در مکان درست، به تعداد درست، با قیمت درست و به مشتری درست می باشد.

4: رستوران تشریفاتی

رستوران های تشریفاتی اغلب رسمی با فضا و دکوراسیون منحصر به فرد، سرویس میز کامل و ارائه چشمگیر غذا، پیشخدمت و میزبان های دقیق و البته قیمت بالا شناخته می شوند.

تعیین این موضوع که چگونه رستوران منو خود را قیمت گذاری میکند، بر همین مبنا انجام میگیرد.

5: رستوران های سیار

این رستوران‌ ها به اشکال مختلفی وجود دارند.

از ماشین های سیار غذا گرفته تا چرخ‌ دستی‌ هایی که هات داگ و برگر می فروشند.

گاری‌ ها و ماشین‌ های سیار غذا گزینه‌ های مقرون به صرفه ای هستند.

زیرا فرد به جای صرف هزینه های زیاد خرید و ساخت ساختمان ، یک واحد کوچک (کامیون یا گاری مواد غذایی) خریداری می‌ کند.

تنوع و کیفیت غذایی که در این نوع رستوران‌ ها عرضه می‌ شود متفاوت است، با این حال، اکثر رستوران های سیار ویژگی های زیر را دارند:

معمولا منوی غذایی آنها مختصر بوده و صرفا یک نوع غذای منحصر به‌ فرد مثل هات داگ، بستنی، ساندویچ، اسموتی و ... را شامل می شود.

این نوع رستوران‌ ها معمولاً در فضای باز، در رویدادهای ورزشی، نمایشگاه‌ ها یا خیابان‌ های شهر مستقر هستند.

در رستورانهای سیار غذا از قبل نیمه آماده یا کاملا آماده شده است.

چگونه رستوران های سیار برنامه ریزی خود را بر اساس مشتریان، منطقه و سایر عوام برنامه ریزی می کنند، بسته به نوع تجهیزات، اندازه کانتینر و غیره متفاوت هست.

چگونه رستوران از نظر مقیاس تقسیم بندی می شود؟

رستوران ها از نظر مقیاس و ظرفیت پذیرش به رستورانهای کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم بندی می شوند.

رستوران های کوچک محیطی صمیمی و آرام ارائه می‌ دهند و مزایای زیادی نسبت به رستوران‌ های بزرگ و زنجیره‌ ای دارند.

اغلب نیاز به سرمایه کمتری برای راه‌ اندازی دارند.

خرید تجهیزات، استخدام کارکنان و همچنین هزینه‌ های خدمات، تعمیر و نگهداری آنها به مراتب کمتر از رستوران‌ های بزرگ است.

این رستوران‌ ها با تعداد کمی صندلی هم می‌ توانند سود قابل توجهی داشته‌ باشند.

در این رستوران ها میزها باید حدود ۶۰ تا ۷۵ سانتی‌ متر با یکدیگر فاصله داشته ‌باشد.

بعضی از محبوب‌ ترین رستوران‌ ها به اندازه یک خانه کوچک با فضایی صمیمی هستند.

اگرچه رستوران‌ های کوچک چالش‌ های ویژه‌ خود را دارند اما آنها می‌ توانند با ایجاد یک تجربه غذاخوری منحصر به فرد مشتریانی از طیف‌‌های مختلف داشته‌ باشند.

برای اطلاع از فرآیند تجهیزات آشپزخانه صنعتی طرح و ساخت پرسا روی لینک کلیک کنید.

رستوران های متوسط، رستوران هایی با قیمت های متوسط در محیطی آرام هستند.

این رستورانها معمولاً برای افراد بیشتری قابل دستیابی هستند و عمدتاً هدف آنها جذب خانواده ها می باشد.

سیستم سفارش گیری غذا و نوشیدنی در اکثر این نوع رستوران ها از طریق پیشخدمت ها می باشد.

دکوراسیون، کیفیت غذا و سرویس دهی در این دسته از رستورانها به شاخصی رستورانهای بزرگ نیست.

رستوران های بزرگ و مجلل، رستورانی فوق العاده با سرویس هایی کامل و تجملاتی تر از سایر رستوران ها هستند.

بهترین کیفیت و سرویس را در بین تمام انواع رستورانها ارائه می نمایند.

این رستوران ها معمولا با دکوراسیون بسیار زیبا و خاص، سرآشپزهای معروف و غذاهای خاص در نگاه مشتریان ارزش پیدا می کنند.

رستوران های بزرگ بر کیفیت غذا تمرکز ویژه دارند و برای امکاناتی که ارائه می دهند هیچ محدودیتی قائل نمی شوند.

البته در این خصوص که چگونه رستوران ها تقسیم میشوند، موارد فنی و تخصصی دیگری وجود دارد که در مجال این مقاله کوتاه نمی گنجد.

چگونه رستوران از نظر سیستم سازمانی طبقه بندی می شود؟

رستوران ها از نظر سیستم سازمانی و اجرایی به دو گروه رستوران های مستقل و رستورانهای زنجیره ای یا فرانچایز بخش بندی می شوند.

6: رستوران های مستقل

همانطور که از نامشان پیداست به صورت منفرد کار کرده و به دلایلی از جمله محدودیت های سرمایه یا صرفا تمرکز روی یک واحد رستورانی علاقه ای به تکثیر شعب ندارند.

و در جواب اینکه چگونه رستوران توسعه میابد، بایستی گفت که تنها با تعداد بیشتر مشتری در روز، یا افزایش هزینه دریافتی با ارتقا کمی و کیفی خدمات امکان پذیر هست.

7: رستوران های زنجیره ای یا فرانچایز

یکی از بهترین و مطمئن ترین روشهای توسعه کسب و کار فرانچایز است.

فرنچایز امتیازی است که به یک فرد یا گروهی داده می شود تا محصولات و خدمات یک شرکت را در یک محدوده جغرافیایی خاص به فروش برساند.

به این صورت که شرکتی که به‌ عنوان یک برند معتبر و گسترده تثبیت شده، به افراد و شرکت‌ های کوچکتر اجازه استفاده از نام تجاری برند خود را می‌ دهد.

یک رابطه بلند مدت که فرنچایز دهنده حق بهرهمندی از لیسانس و برند خود را به فرنچایز گیرنده می دهد.

در مشارکت فرانچایز دهنده به سازمان دهی، امکان فراگیری دانش فنی، تکنولوژی‌ ها تجهیزات فروشگاهی لازم تامین مواد، بازاریابی و مدیریت به فرنچایز گیرنده کمک می کند.

و به نوعی نحوه تولید محصول خود را به فرانچایز گیرنده می‌ دهد و در ازای آن مبلغی از درآمد فرنچایز گیرنده را در اختیار می گیرد.

این نوع کسب‌ و کار علاوه بر مزایای زیاد، معایب خاص خود را به همراه دارد.

در این روش امکان مدیریت شخصی و پیاده‌ سازی روش‌ های خود جایی ندارد.

انعطاف‌ پذیری کمی در این بیزینس حاکم است و باید بر اساس شرایط و ضوابط موجود در قرارداد رفتار شود.

درصدی از سود به فرانشیز دهنده پرداخت میشود و اغلب مواد و لوازم اولیه باید از صاحب برند خریداری شود.

یکی از پر طرفدار ترین کسب کارها مخصوصا در کشور های در حال توسعه صنعت فرانچایز می باشد.

8: طراحی منو رستوران

در صنعت رستوران، فست‌ فود و کافی‌ شاپ، داشتن طراحی منوی منحصر به فرد ضروری است.

منو قدرتمند ترین ابزار بازاریابی برای جذب و جلب وفاداری مشتری است.

همچنین می‌ تواند تعیین کننده نوع تجهیزات مورد نیاز، مهارت‌ های لازم برای استخدام کارکنان و نوع جمعیت هدف رستوران باشد.

منو پل ارتباطی بخش آشپزخانه رستوران با کارکنان سالن غذاخوری و مشتریان است.

منوی رستوران باید متنوع و با سلیقه مشتریان و میزان سودآوری رستوران متناسب باشد.

برای دستیابی به این منظور باید از تغییرات ترند های غذایی، تغییرات در عادت‌ های معمول مشتریان و همچنین تغییر در قیمت‌ ها مطلع بوده و آن‌ ها را در طراحی منوی رستوران اعمال نمود.

برای رسیدن به بهترین ترکیب منو، تغییرات مداوم مواردی از قبیل نام غذاها، محتویات، قیمت‌ ها و غیره اجتناب‌ ناپذیر است.

علاوه براین، بهتر است که برای هر فصل منو مخصوص آن فصل طراحی و مدنظر قرار گیرد.

استفاده از منو های دیجیتال از قبیل وب سایت، اپلیکیشن و QRکد نیز بسیار مرسوم شده است.

مشتریان رستوران می‌ توانند در هر لحظه با وارد کردن آدرس اینترنتی منو در مرورگر یا اسکن یک QRکد، منوی دیجیتال رستوران را در گوشی همراه خود مشاهده کنند.

9: طراحی پلان آشپزخانه

آشپزخانه اصلی ترین بخش یک رستوران است.

اگر میخواهیم بدانیم چگونه رستوران...

برای خواندن ادامه مطلب مجموعه طرح و ساخت پرسا وارد لینک آبی رنگ شوید.


برچسب ها: چگونه رستوران ,
[ بازدید : 21 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

گردشگری خوراک (گردشگری گاسترونومی)

شنبه 21 اسفند 1400
0:23
امیر

گردشگری خوراک (گاسترونومی)

گاسترونومی در لغت به معنی علم و فرهنگ تهیه، توزیع و مصرف غذا است.

غذا همواره یکی از نیازهای اولیه و اساسی بشر از ابتدای خلقت تاکنون بوده و هست.

کسب و کارهای مرتبط با صنعت گردشگری خوراک همیشه پایدار و مداوم می باشد.

این موضوع یکی از علل علاقمندی و استقبال عمومی از گردشگری خوراک ( گردشگری گاسترونومی) در تمام دنیا میباشد.

مطالعه در مورد غذا را علم گاسترونومی می نامند.

در گذشته غذا از راه پرورش حیوانات، صید ماهی، شکار و غیره به دست می آمد.

اختراع آتش سبب تغییر و تحول در سبک غذاها گشت.

صنعت غذا و گردشگری خوراک در طول زمان خصوصا در دهه اخیر و در جوامع کوناگون، به شدت توسعه یافته است و به دنبال آن تولید، آماده سازی، دستورالعمل تهیه، تجارت،سالم بودن، عادات رژیم غذایی و....دستخوش تحولات گسترده ای قرارگرفته است.

از طرفی ملل گوناگون به دلیل انواع ارتباطات با فرهنگ غذایی هم آشنا شده و در نتیجه امروز با گسترش صنعت غذا و گردشگری مواجه هستیم.

صرف غذا بعنوان یکی از تفریحات خانوادگی و دوستانه بشمار می آید.

و با توجه به عادات و تنوع غذایی در فرهنگهای مختلف و حتی نوع پخت و سرو غذاها در کشورهای مختلف، باعث شده تا صنعتی به نام گردشگری خوراک ایجاد شود.

با توجه به افزایش سرعت زندگی، تغییر روش زندگی اجتماعی و فرهنگی و توسعه صنعت، و تکنولوژی بالطبع روش تهیه و تولید و مصرف غذا هم دچار تغییرات بنیادی و زیربنایی شده است.

‌گردشگری گاسترونومی یک علم میان رشته ای (گردشگری - فنی - غذایی) است.

و همزمان به موضوعات متنوع و غیر همگن می پردازد.

گردشگری طور کلان در محورهای زیر تقسیم بندی میگردد:

  • گردشگری، توریسم، مدیریت
  • منابع انسانی، مدیریت و مبانی ساختار سازمانی و پرسنلی مالی و حقوقی
  • برندینگ، بازاریابی، فرانچایزینگ
  • ایمنی وبهداشت، تشریفات و پذیرایی
  • انواع سبکهای غذایی، منو، اصول و مبانی آشپزی صنعتی
  • طراحی معماری آشپزخانه صنعتی ، دکوراسیون داخلی، سازه، تاسیسات ماشین آلات و تجهیزات

جایگاه صنعت گردشگری خوراک و جذابیت غذاهای ایرانی در داخل و خارج از کشور از یک سو و رشد گسترده و چشمگیر این صنعت خصوصا در دهه اخیر از سوی دیگر، ضرورت تجهیز صاحبان مشاغل کسب و کار صنعت غذا و صنعت رستوران را به دانش روز و تخصص الزامی کرده است.

در خصوص دانش گاسترونومی مهمترین مسئله این هست که هر کشور، اقلیم، فرهنگ و محل دارای گردشگری خوراک خاص خود می باشد؛

لذا این دانش یک استاندارد سراسری و ثابت ندارد و هر محل، فرهنگ، اقلیم، مکان و مردم شرایط ویژه گاسترونمی خود را دارند.

شما عزیزان می توانید از طریق شماره تماس های زیر جهت مشاوره رایگان با کارشناسان مجرب مجموعه ما تماس حاصل فرمایید.

  • 09303342482
  • 021-88590744
  • 021-88590891

که اهم علت وجود تفاوت این دانش در موارد زیر خلاصه میگردد:

  • تنوع محل باعث تفاوت آب و هوا، تابش، خاک متفاوت می شود لذا مواد اولیه در هرجا علاوه بر تفاوت ظاهری، دارای طعم، مزه و رنگ می باشد.
  • پیشرفت تمدن و قدمت هر کشور تاثیر قابل توجه در سبک تولید غذا دارد.
  • فرهنگ، دین، اعتقادات در استفاده از برخی مواد اولیه موثر است.
  • وجود انرژی و امکانات تهیه، تولید و طبع غذا
  • فرهنگ غذایی، گردشگری خوراک هر منطقه و مردم

با توجه به موارد مهم فوق الاشاره هر کشور بایستی بتواند با استفاده از الگو های علمی دانش گردشگری خوراک خود را مبتنی بر مطالعات، تحقیق و توسعه تهیه و تدوین کرده؛

تا بتواند با تکیه بر روش ها و سنت های قدیم و تبدیل آن به فرایند مدرن، علمی و به روز تهیه، تولید و مصرف غذا را ایجاد نماید.

گاسترونومی یک دانش میان رشته ای

علم و فرهنگ تهیه، تولید و معرف غذا نیازمند گستره اطلاعات در بخش های مختلف است.

تا بتوان بر آن مبنا برنامه ریزی کرد و مدیریت کسب و کار گردشگری خوراک را بنیان گذاری کرد.

برای حصول به این نتیجه محورهای و موضوعات مختلفی شامل گردشگری، مدیریت، کسب و کار، قوانین و مجوزات، بازاریابی و فروش، آشپزی صنعتی، تشریفات، پذیرایی، ایمنی و بهداشت، فرانچایز و غیره وجود دارد.

که برخی از اهم آنها به شرح زیر است:

  • مبانی و اصول مدیریت گردشگری خوراک
  • مدیریت و بهره‌برداری در صنعت گردشگری و رستوران
  • مدیریت کسب و کارهای غذا و رستوران
  • اصول مهندسی راه اندازی رستوران، فست فود ،کافی شاپ
  • افزایش فروش و توسعه کسب و کار صنعت گردشگری خوراک
  • برندینگ مارکتینگ ، بازاریابی و تبلیغات
  • اصول ومبانی فرانچایزینگ و واگذاری تابلو
  • ایجاد نظام نامه کیفیت خدمات واستانداردسازی آن
  • چگونگی و روش افزایش تعداد شعب در سطح داخلی و بین المللی
  • مدیریت منابع انسانی وچارت سازمانی
  • اصول شخصیت شناسی و رفتار سازمانی
  • مبانی استخدام ،جذب ونگهداشت نیروهای مناسب و ماندگار
  • شرح خدمات وتعیین نیازمندیهای آموزشی مدیران و پرسنل
  • امور مرتبط با مالیات و ادارات دارایی (مالیات بر درامد، مالیات بر ارزش افزوده، بیمه)
  • کاهش هزینه های جاری، سربار، بهای تمام شده
  • آشنایی با غذاهای کشورهای پنج قاره و گاسترونومی دنیا
  • آشنایی با انواع سبک های رستوران داری در دنیا
  • اصول و مبانی آشپزی صنعتی، منو و رسیپی کارت، گارنیش، میزان پلاس
  • شناخت ماشین آلات وتجهیزات صنعتی
  • اصول ومبانی طراحی آشپزخانه صنعتی در سه مقیاس کم، متوسط و بزرگ.
  • مبانی فنی -مهندسی شامل: معماری، دکوراسیون داخلی، سازه و تاسیسات.
  • ایمنی محل کار و بهداشت مواد اولیه، پرسنل ،محیط و ابزار کار.
  • تشریفات و پذیرایی و مبانی آداب و فرهنگ گردشگری خوراک

برای خواندن ادامه مطلب مجموعه طرح و ساخت پرسا وارد لینک مورد نظر شوید.


[ بازدید : 24 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

خدمات طرح و ساخت پرسا (بخش سوم)

يکشنبه 1 اسفند 1400
15:40
امیر

1: گاسترونومی چیست؟

گاسترونومی یکی از مهمترین علوم زندگی می باشد که وظیفه بخصوص آن بررسی ارتباط بین غذا و فرهنگ است.

در دنیای امروزی گاسترونومی را باید یکی از موارد مهم جذابیت فرهنگی برای افراد توریست و گردشگر دانست.

غذا همواره یکی از نیازهای اولیه و اساسی بشر از ابتدای خلقت تاکنون بوده و هست.

لذا کسب و کارهای مرتبط با صنعت رستوران، غذا و نوشیدنی همیشه پایدار و مداوم می باشد.

غذا یکی از علل علاقمندی و استقبال عمومی از کسب و کار صنعت رستوران در تمام دنیا می باشد.

علم گاسترونومی

مطالعه در مورد غذا را علم گاسترونومی می نامند.

در گذشته غذا از راه پرورش حیوانات، صید ماهی، شکار و غیره به دست می آمد؛

اختراع آتش سبب تغییر و تحول در سبک تهیه و تولید غذاها شد و صنعت غذا در طول زمان خصوصا در دهه های اخیر و در جوامع کوناگون، به شدت توسعه و ارتقا یافته است؛ و به دنبال آن تولید، آماده سازی، دستورالعمل تهیه، تجارت، سالم بودن، عادات رژیم غذایی و غیره دستخوش تحولات گسترده ای شده است.

از طرفی ملل گوناگون به دلیل انواع ارتباطات با فرهنگ غذایی هم آشنا شده و در نتیجه امروز با گسترش پرسرعت و فزاینده در صنعت غذا و گردشگری مواجه هستیم.

امروزه صرف غذا بعنوان یکی از تفریحات خانوادگی و دوستانه بشمار می آید و با توجه به عادات و تنوع غذایی در فرهنگهای مختلف و حتی نوع پخت و سرو غذاها در کشورهای مختلف باعث شده تا صنعتی به نام گردشگری گاسترونومی(Gastronomy Tourism) یا توریسم غذایی ایجاد شود.

با توجه به افزایش سرعت زندگی، تغییر روش زندگی اجتماعی و فرهنگی و توسعه صنعت، بالطبع روش تهیه و تولید و مصرف غذا هم دچار تغییرات بنیادی و زیربنایی شده است.

‌گاسترونومی یک علم میان رشته ای (فنی، غذایی، مدیریتی) است، و موضوع های مرتبط با این دانش همزمان به مسائل متنوع و غیر همگن می پردازد.

کارشناسان گروه بین المللی طرح و ساخت پرسا با تجربه بالای خود در راه اندازی آشپزخانه صنعتی بهترین مشاوره را برای انتخاب بهترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی جدید ارائه می دهند.

2: اصول طراحی کترینگ:

طراحی کترینگ: طراحی کترینگ به معنی مرکز تهیه و تولید پخت غذا در مقیاس انبوه و به صورت تجاری است.

این تعریف جامع باعث می شود که فرایند طراحی کترینگ دارای مشکلات فنی، اقتصادی و تخصصی زیادی باشد.

به عبارت دیگر در یک کترینگ مولفه های زیادی وجود دارد.

که هرکدام به تنهایی باعث می شود طراحی پروژه تجهیزات عمده و مهم داشته باشد.

توجه داشته باشید برای راه اندازی کترینگ شما عزیزان می توانید با کارشناسان طرح و ساخت پرسا از طریق راه های ارتباطی مختلف ارتباط برقرار کنید.

از مهمترین عوامل موئژ در طراحی کترینگ می توان به موارد زیر می توان اشاره کرد:

1= نوع منو:

تنوع غذایی منو غذایی یکی از مهمترین عوامل موثر می باشد.

غذا های ایرانی، سنتی، فرنگی، فست فود و غیره هرکدام دارای امکانات، الزامات و لجستیک خاص خود بوده.

و طبعا پس از انتخاب سبک منویی کترینگ طراحی ویژه ی خود را نیاز دارد.

2= ظرفیت تولید:

میزان تولید غذا تاثیر مستقیم بر کلیه بخش های یک کترینگ می گذارد.

این ظرفیت تولید باعث می شود که دستگاه ها، ماشین آلات، تجهیزات، لوازم و ابزار کار بیشتر نیاز باشد.

و به طور مشخص در طراحی کترینگ کاملا موثر است.

ظرفیت تولید بیشتر در کترینگ به مفهوم نیاز به انبارش مواد اولیه وسردخانه های بزرگتر می باشد؛

که محاسبه و تقسیم بندی انبار و سردخانه ها توسط گروه مشاور، طراح و سرآشپزان معتبر انجام شد و در طراحی ها لحاظ می گردد.

3= ماشین آلات و تجهیزات :

بطور کلی روش تهیه و تولید غذا و نوشیدنی ، متر تولید، روش بهره برداری و انتخاب نوع ماشین آلات (که در برخی موارد سنتی انتخاب می شوند و در برخی موارد نیمه صنعتی یا تمام صنعتی انتخاب می شوند) در فضا بندی، مساحت و نوع سیرکولاسیون تاثیرگذارند.

از سوی دیگر انتخاب ماشین آلات و تجهیزات ارتباط مستقیم با بودجه کارفرما، زیر ساخت ها و خیلی موارد دیگر ارتباط دارد.

3: طراحی و چیدمان ماشین آلات آشپزخانه صنعتی

چیدمان ماشین آلات آشپزخانه صنعتی: طراحی آشپزخانه صنعتی بر اساس ضوابط، استانداردها، اصول و مبنا و فرآینده مشخص انجام می گیرد.

که در همه جای دنیا یکسان می باشد.

در مقایسه آشپزخانه صنعتی با دیگر آشپرخانه ها به این نتیجه می رسیم که آشپزخانه صنعتی همان کار پخت و پز را انجام می دهد.

اما تفاوتی که در میان آنها وجود دارد این است که آشپزخانه صنعتی از تجهیزات و پرسنل بیشتری برخورددار است.

تجهیزات و لوازم آشپزخانه صنعتی بسیار خاص می باشد، همچنین چیدمان ماشین آلات آشپزخانه صنعتی بسیار مدرن است.

توجه داشته باشید که چیدمان ماشین آلات آشپزخانه صنعتی طبق الگوی مشخصی انجام می شود.

نحوه چیدن تجهیزات آشپزخانه صنعتی

کارشناسان طرح و ساخت پرسا 4 مدل از چیدمان را به شما پیشنهاد می دهد.

  • چیدمان ارگونومیک
  • چیدمان منطقه ای تجهیزات آشپزخانه صنعتی
  • چیدمان جزیره ای
  • چیدمان خط مونتاژ

اما در ابتدای مراحل طراحی و ساخت آشپزخانه صنعتی بایستی به موارد زیر توجه داشت:

1=ظرفیت تولید غذا در واحد زمان

2= نوع ماشین آلات و تجهیزات صنعتی

3= سطح تشریفاتی و کیفیت پذیرایی مورد انتظار

4= مساحت، زیربنا و زیر ساخت های انرژی و تاسیساتی

5= استاندارد و ایمنی و بهداشت که طراحی آشپزخانه صنعتی بر آن مبنا انجام می گردد.

در طراحی و ساخت آشپزخانه صنعتی چارچوب های زیر حتما بایستی توسط تیم طراحی مورد نظر قرار گیرد.

رعایت موارد زیر شرط کلیدی ایجاد یک پروژه ی خوب و موفق می باشد.

1= برنامه ریزی جهت رعایت اصول و ضوابط فنی-مهندسی ملی و بین المللی

2= انتخاب ماشین آلات، تجهیزات، لوازم و ابزارکار متناسب با منو غذایی و ظرفیت تولید

3= نحوه ی تقسیم بندی فضا و ارکان اصلی آشپزخانه و ایجاد ارتباط موثر بین آنهاجهت داشتن راندمان کاری ایده آل و مطلوب

4= نگاه ویژه به فاز اول بهره برداری،فاز نهایی و توسعه و متدولوژی بهره برداری

5= ساختار وسبک منو غذایی و خدمات قابل ارائه در پروژه (تشریفات، پذیرایی، خدمات، سرویس و غیره)


[ بازدید : 21 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

خدمات طرح و ساخت پرسا (بخش دوم)

يکشنبه 1 اسفند 1400
15:29
امیر

1: طراحی فودکورت چیست؟

طراحی فودکورت: وقتی به تاریخچه فود کورت نگاه می کنیم.

به طور مشخص نمیتوان تاریخ دقیق و قطعی برای اولین فودکورت اعلام نمود.

اما شاید بتوان گفت اولین طراحی فودکورت در سال ۱۹۷۴ درکشور آمریکا، در مرکز خرید پاراموس پارک در نیوجرسی افتتاح شد.

البته قبل از آن تلاش ناموفقی در سال 1971 در این زمینه صورت گرفته بود.

با این حال طراحی فودکورت نیوجرسی نخستین تجربه موفق این کافه ها بود که شامل تعدادی از رستوران ها وکافی شاپ با غذاهایی متفاوت و متنوع ، در قالب یک مجموعه گردآوری شده بود.

فود کورت یعنی مجموعه غذایی و نوشیدنی و به همین دلیل این نام برآن نهاده شد.

که تعدادی رستوران و کافی شاپ در یک مجموعه با سالن مشترک قرار گرفته است.

و آن را عرصه غذا یا فود هال FOOD HALL نیز می گویند.

هدف از ایجاد این فود کورت ارائه خدمات غذا به افرادیکه برای خرید مراجعه کرده بودند.

تا این افراد بتوانند همان جا یک غذای سریع و مختصر بخورند و به ادامه خریدشان بپردازند.

طراحی فودکورت FOOD COURT برای اولین بار بسیار موفقیت آمیز بود.

و این جرقه باعث شد تا در بسیاری از کشورها در مجموعه های تجاری بزرگ طراحی فودکورت جزء اصلی ترین ارکان آن می باشد.

در کنار حوضه طراحی فودکورت طرح و ساخت پرسا شرایط راه اندازی کترینگ را هم برای شما دوسداران فراهم ساخته است.

2: فرانچایز چیست؟

فرانچایز: این صنعت از پر طرفدار ترین اشکال کسب کار مخصوصا در کشور های در حال توسعه می باشد.

فرانچایز یعنی استفاده از نام یک برنده معتبر و دارایی های فکری آن کسب کار است.

که تحت قرارداد های مشخص و پرداخت هزینه هایی به عنوان حق استفاده از آن برند تحت اختیار یک فرد حقیقی یا یک شرکت حقوقی قرار می گیرد.

مدل کسب و کار بیشتر در بازار رستوران، فست فود و کافی شاپ دیده می شود.

و معروف ترین آن ها در دنیا مک دونالد است.

از نمونه های ایرانی این صنعت می توان به هایدا ، بوف، آیس پک و فروشگاه های زنجیره ای کوروش اشاره کرد.

در فرانچایز یک طرف بعنوان فرانچایز دهنده (فرانچایزرfranchiser) و طرف دیگر بعنوان فرانچایز گیرنده (فرانچایزی franchisee) حق استفاده از نام تجاری خود را در زمینه های سازمان دهی، اموزش، تامین مواد، بازاریابی،مدیریت و غیره می دهد و در ازای ان درصدی از درامد را دریافت می کند.

فرانچایز به هر یک از کسب کار های کوچک اجازه می دهد که:

تحت نام تجاری مشترک فعالیت کند و از یک متد آزمایش شده و موفق شده استفاده کند.

فرانچایز یک استراتژی کسب کار برای جذب و نگهداری مشتری هست.

گاسترونومی درلغت به معنی علم وفرهنگ تهیه، توزیع ومصرف غذا است، جهت اطلاع بیشتر درباره گاسترونومی وارد صفحه شوید.

3: گاسترونومی چیست؟

گاسترونومی یکی از مهمترین علوم زندگی می باشد که وظیفه بخصوص آن بررسی ارتباط بین غذا و فرهنگ است.

در دنیای امروزی گاسترونومی را باید یکی از موارد مهم جذابیت فرهنگی برای افراد توریست و گردشگر دانست.

غذا همواره یکی از نیازهای اولیه و اساسی بشر از ابتدای خلقت تاکنون بوده و هست.

لذا کسب و کارهای مرتبط با صنعت رستوران، غذا و نوشیدنی همیشه پایدار و مداوم می باشد.

غذا یکی از علل علاقمندی و استقبال عمومی از کسب و کار صنعت رستوران در تمام دنیا می باشد.

علم گاسترونومی

مطالعه در مورد غذا را علم گاسترونومی می نامند.

در گذشته غذا از راه پرورش حیوانات، صید ماهی، شکار و غیره به دست می آمد؛

اختراع آتش سبب تغییر و تحول در سبک تهیه و تولید غذاها شد و صنعت غذا در طول زمان خصوصا در دهه های اخیر و در جوامع کوناگون، به شدت توسعه و ارتقا یافته است؛ و به دنبال آن تولید، آماده سازی، دستورالعمل تهیه، تجارت، سالم بودن، عادات رژیم غذایی و غیره دستخوش تحولات گسترده ای شده است.

از طرفی ملل گوناگون به دلیل انواع ارتباطات با فرهنگ غذایی هم آشنا شده و در نتیجه امروز با گسترش پرسرعت و فزاینده در صنعت غذا و گردشگری مواجه هستیم.

امروزه صرف غذا بعنوان یکی از تفریحات خانوادگی و دوستانه بشمار می آید و با توجه به عادات و تنوع غذایی در فرهنگهای مختلف و حتی نوع پخت و سرو غذاها در کشورهای مختلف باعث شده تا صنعتی به نام گردشگری گاسترونومی(Gastronomy Tourism) یا توریسم غذایی ایجاد شود.

با توجه به افزایش سرعت زندگی، تغییر روش زندگی اجتماعی و فرهنگی و توسعه صنعت، بالطبع روش تهیه و تولید و مصرف غذا هم دچار تغییرات بنیادی و زیربنایی شده است.

‌گاسترونومی یک علم میان رشته ای (فنی، غذایی، مدیریتی) است، و موضوع های مرتبط با این دانش همزمان به مسائل متنوع و غیر همگن می پردازد.

کارشناسان گروه بین المللی طرح و ساخت پرسا با تجربه بالای خود در راه اندازی آشپزخانه صنعتی بهترین مشاوره را برای انتخاب بهترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی جدید ارائه می دهند.


[ بازدید : 22 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

خدمات مجموعه طرح و ساخت پرسا

يکشنبه 1 اسفند 1400
15:19
امیر

1: تجهیزات آشپزخانه صنعتی چیست؟

تجهیزات آشپزخانه صنعتی: در ابتدای راه اندازی یک آشپزخانه صنعتی، بدون شک داشتن اطلاعات کامل در مورد نوع وسایل و لوازم مورد استفاده در آشپزخانه صنعتی کمک قابل توجهی به بهینه شدن هزینه ها می نماید.

کارشناسان گروه بین المللی طرح و ساخت پرسا:

با تجربه بالای خود در راه اندازی آشپزخانه های صنعتی بهترین مشاوره را برای انتخاب بهترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی جدید ارائه می دهند.

در تجهیزات آشپزخانه صنعتی وسایل و تجهیزات بسیار متنوعی مورد استفاده قرار می گیرد.

از این لوازم می توان به عنوان تجهیزات آشپزخانه صنعتی مانند کابینت، میز کار و ... اشاره کرد.

همچنین تجهیزات سرو غذا شامل ترولی و گاری حمل بار برای حمل غذا در کیترینگ مورد استفاده قرار می گیرد.

تجهیزات سلف سرویس، تجهیزات طبخ غذا (انواع اجاق ها، دیگ، تنور و ...).

تجهیزات فست فود، تجهیزات کافی شاپ، دستگاه های نگهداری مواد (فریزر و یخچال ها) ماشین آلات ظرفشویی و سایر تجهیزات آشپزخانه صنعتی به طور مشخص و دقیق توسط مشاوران گروه بین المللی طرح و ساخت پرسا بررسی و مشخص می گردد.

2: آشپزخانه صنعتی چیست؟

آشپزخانه صنعتی به مکان هایی گفته می شود که حجم طبخ بالای غذا را دارند.

معمولا هم در هتل‌ها، رستوران‌ها، کارگاه‌ ها، اداره ها و سازمان‌های بلندمرتبه وحود دارند و به شکلی تجاری یا این که خدماتی بزرگ به طبخ خوراک می پردازند.

در مجموع در هر جایی که وسعت متعددی خوراک روزمره طبخ گردیده و از ساختار خانگی بیرون باشد، آشپزخانه صنعتی می گویند.

آشپزخانه صنعتی به مرکز تهیه و تولید غذایی گفته می شود که برای تعدادی از مخاطبان، مشتریان یا مصرف کنندگان غذا و نوشیدنی را به طور انبوه ارائه می دهد.

و این روند به صورت مستمر و پیوسته ادامه دارد.

اصولا آشپزخانه صنعتی تهیه و تولید غذا را به عنوان یک هدف خدمات اقتصادی و تجاری دنبال می کند.

رویکردهای مختلف آشپزخانه صنعتی:

1= مراکز، سازمان ها و ارگان های دولتی و خصوصی و نیمه خصوصی

2= نظامی، ارتشی، جنگ، حوادث غیر مترقبه و موضوعات مرتبط با پدافند غیر عامل

3= هتل داری، گردشگری، مهمانسرا، مراکز بین راهی، خدمات اقامتی و بوم گردی

4= اصناف، شامل فود کورت، رستوران، تالار، فست فود و کافی شاپ و غیره

5= درمان، بیمارستان ها، مراکز خدمات سلامت و گردشگری سلامت

6= معادن، صنایع فلزی و غیر فلزی، نفت، گاز، پتروشیمی و حوزه انرژی

7= حمل و نقل هوایی، ریلی، دریایی و زمینی

8= صنایع خودرو سازی، تولید کنندگان صنعتی که پرسنل زیاد دارند.

9= فروشگاه ها، سوپرمارکت ها، هایپرمارکت ها، جهت عرضه ی مواد غذایی به مشتریان

با توجه به گستره و طیف متنوع آشپزخانه صنعتی طبعا از نظر فنی- مهندسی برنامه ریزی ویژه نیاز هست.

تا بتواند انواع مختلف پیش غذا، سالاد، دسر، غذا های سرد، غذا های پخته شده و نوشیدنی و غیره را بتواند در ظرفیت های مورد نیاز تهیه کرد و به مصرف کنندگان ارائه دهد.

از سوی دیگر ارائه غذا در آشپزخانه های صنعتی در فواصل نزدیک، متوسط و دور ارائه می شود.

که در هر نوع فاصله نیازمند تمهیداتی جهت حفظ کیفیت و سلامت غذا می باشد.

3: تعریف راه اندازی کترینگ:

راه اندازی کترینگ: تهیه و آماده سازی غذا و نوشیدنی برای پذیرایی، وقایع، مناسبت های اجتماعی، رویدادها و غیره تعریف می شود.

این خدمات می تواند در محل پذیرایی انجام شود و یا در محل دیگری تهیه شده و به محل پذیرایی منتقل شود.

واژه "کترینگ" اولین بار توسط تاجران دریایی ابداع شد.

که جزء اولین کسانی بودند که عوامل کترینگ ها را با کشتی می بردند تا در طول سفر از سایر افراد در کشتی پذیرایی کنند.

در بیست سال گذشته مردم ایران شاهد رشد روز افزون صنعتی به نام "تهیه غذا" یا همان "کترینگ" بودند.

شاید اینطور پنداشته شود که این یک صنعت جدید باشد.

و به اقتضای شرایط جوامع مدرن قرن بیستم ایجاد شده باشد که البته چندان دور از منطق هم نیست.

واقعیت این است که پیدایش" کترینگ" یا همان "تهیه غذا " ، به هزاره چهارم قبل از میلاد در چین بر می گردد.

فرهنگ پذیرایی مجالس های بزرگ و مجلل در مصر باستان هم در همان زمان مشابه ظهور پیدا کرده بود.

بیشتر خدمات پذیرایی در آن زمان توسط بردگان ارایه می شد.

علاوه بر راه اندازی کترینگ پر طرفدار ترین کسب و کارها مخصوصا در کشور های در حال توسعه صنعت فرانچایز می باشد.

هزینه راه اندازی کترینگ

راه اندازی کترینگ: مساحت مکان مورد نظر برای راه اندازی کترینگ را باید حدود 100 متر مکعب در نظر گرفت.

توجه داشته باشید که مکان مورد نظر شما اگر بیرون از شهر باشد از بابت هزینه معقول است.

اگر ملک مورد نظر شما در محدوده مرکز شهر واقع شود مبلغی که باید برای ودیعه و اجاره ماهیانه آن پرداخت کنید قطعا قابل توجه است.

اگر چه میزان هزینه شما نسبت به نقطه جغرافیایی و موقعیت مکانی متفاوت است اما به طور کلی رقم پرداختی بسیار زیاد می باشد.

سرمایه اولیه ای که باید در این حوضه در نظر بگیرید وسایل و تجهیزات آشپزخانه ای است.

بخش قابل توجه ای از سرمایه شما در این امر هزینه می شود.

لوازم مورد نیاز راه اندازی کترینگ:

  • 2 دستگاه یخچال
  • 4 دستگاه گاز
  • 2 دستگاه کباب زنی
  • 10 سبد بزرگ آشپزی
  • 4 دیگ بزرگ
  • 10 قابلمه
  • 50 سیخ کباب زنی در سایز های مختلف
  • ملاقه و کفگیر
  • انواع چاقو
  • تخته های برش
  • یک دستگاه چرخ گوشت صنعتی
  • یک دستگاه خمیر گیر برای کباب و …

[ بازدید : 22 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

مراحل راه اندازی کترینگ، فودکورت و گاسترونومی

شنبه 18 دی 1400
16:10
امیر

گروه بین المللی طرح و ساخت پرسا به عنوان شرکت پیشرو در ارائه خدمات تخصصی شامل آشپزخانه صنعتی، فرانچایز، گاسترونومی، راه اندازی کترینگ، فودکورت، تجهیزات آشپزخانه صنعتی، چیدمان ماشین آلات آشپزخانه صنعتی، طراحی کترینگ و کیترینگ توانسته است در سطح ملی و بین و المللی باشد.

حوزه های خدمات این گروه در نفت، گاز، پتروشیمی، صنعت، معدن، حمل و نقل(هوایی، دریایی، ریلی)، گردشگری، هتل، بیمارستان، کیترینگ (کترینگ)، فودکورت، رستوران، تالار، فست فود، کافی شاپ و غیره می باشد.

در ادامه این مقاله سعی داریم شما عزیزان را با نحوه و مراحل راه اندازی کترینگ، طراحی کامل فودکورت وعلم پیشرفته گاسترونومی آشنا سازیم وهمچنین قصد داریم با ارائه این مطلب شما را از انواع روش های مدرن دنیای امروزی در خصوص طراحی آشپزخانه صنعتی و چگونگی اداره آن مطلع سازیم، پس با ما همراه باشید...

مراحل راه اندازی کترینگ

  • قبل از راه اندازی کترینگ باید به نام کترینگ و نوع غذای ارائه شده در کترینگ پرداخته شود.

ممکن است منو غذایی ارائه شده غذای دریایی، فرنگی، ایرانی و غیره باشد.

با توجه به نوع کانسپت منوی غذایی باید نام مناسبی برای کترینگ انتخاب شود که بسیار مهم و تاثیر گذار است برای هویت کترینگ و جذب مشتری.

  • آیتم های منو با ظرافت و دقت انتخاب شود.

قبل از شروع فعالیت و راه اندازی کترینگ مهم است از منو اولیه خود مطمئن باشید و فاز توسعه منو پس از افتتاح کترینگ بر اساس شرایط ایجاد و کامل شود.

هزینه راه اندازی کترینگ

مساحت مکان مورد نظر برای راه اندازی کترینگ را باید حدود ۱۰۰ متر مکعب در نظر گرفت.

توجه داشته باشید که مکان مورد نظر شما اگر بیرون از شهر باشد از بابت هزینه معقول است.

اگر ملک مورد نظر شما در محدوده مرکز شهر واقع شود مبلغی که باید برای ودیعه و اجاره ماهیانه آن پرداخت کنید قطعا قابل توجه است.

اگر چه میزان هزینه شما نسبت به نقطه جغرافیایی و موقعیت مکانی متفاوت است اما به طور کلی رقم پرداختی بسیار زیاد می باشد.

سرمایه اولیه ای که باید در این حوضه در نظر بگیرید وسایل و تجهیزات آشپزخانه ای است، بخش قابل توجه ای از سرمایه شما در این امر هزینه می شود.

لوازم مورد نیاز راه اندازی کترینگ

  • ۲ دستگاه یخچال
  • ۴ دستگاه گاز
  • ۲ دستگاه کباب زنی
  • ۱۰ سبد بزرگ آشپزی
  • ۴ دیگ بزرگ
  • ۱۰ قابلمه
  • ۵۰ سیخ کباب زنی در سایز های مختلف
  • ملاقه و کفگیر

حوزه های راه اندازی کترینگ

  • راه اندازی کترینگ برای شرکت و اداره ها: یکی از مهمترین مشتری های کترینگ شرکت ها و اداره ها می باشند.

که برای دسترسی به نیازهای این گروه خاص باید منو کترینگ را مفصل در نظر گرفت باید شامل صبحانه و عصرانه نیز باشد.

  • راه اندازی کترینگ برای حوزه خصوصی: سرویس دهی به مراسم و مهمانی خانوادگی و دور همی مناسب می باشد.

برای موفقیت در این حوزه باید...

طراحی فودکورت

فودکورت یعنی مجموعه غذایی و نوشیدنی و به همین دلیل این نام برآن نهاده شد که تعدادی رستوران و کافی شاپ در یک مجموعه با سالن مشترک قرار گرفته است و آن را عرصه غذا یا فود هال FOOD HALL نیز می گویند.

هدف از ایجاد این فود کورت ارائه خدمات غذا به افرادی که برای خرید مراجعه کرده بودند تا این افراد بتوانند همان جا یک غذای سریع و مختصر بخورند و به ادامه خریدشان بپردازند.

مزایا طراحی فودکورت

در رستوران ها یا محل ها غذا خوری مانند فودکورت ها مخاطبان با توجه به...

(برای خواندن ادامه این مطلب وارد صفحه مورد نظر شوید)


[ بازدید : 21 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

رستوران های تم دار

شنبه 18 دی 1400
15:53
امیر

چکیده مطلب رستوران های تم دار

اون دسته از رستوران هایی که خط فکریه خاصی رو دنبال می کنند.

و از دکور خاصی که یادآور یک مبحث هاص، واقعه تاریخی یا موضوع خاصی هدف قرار می دهند رو دماتیک رستوران نامگذاری می کنند.

در مدل رستوران ها به جزئیات اهمیت بیشتری می دهند و مخاطب خودشان را از قبل انتخاب کرده اند.

مقدمه رستوران (دماتیک)

در این مقاله به موضوع جذابی می پردازیم که شاید توجه زیاد یا توجه کمی به اون می شده و دو وجه مهم و غیر مهم این موضوع رو بررسی می کنیم.

در موضوع دماتیک مباحثی داریم که شاید ندونیم کجا بدنبال اونها بگردیم و چه روندی برای اجرای صحیح اون و فهم کلمه در کانسپت بپردازیم.

به سادگی میتونیم بگیم دماتیک به یک موضوع خاص انحصاری می پردازد..

نوشته ها و مقاله گونه پیش رو به رو به زبان ساده و محاوره ای نوشته شده است و حاصل تجربیات در صنعت هورکا می باشد.

در بحث اول به خود کلمه دماتیک

‏thematic

‏/θɪˈmatɪk/

میپردازیم که معنی اون در فرهنگ لغت این است که پرداختن به یک موضوع خاص در یک بیزینس یا چیزی مثل رستورانی با تم موتورسواری.

در این موضوع می تونیم به چیزهایی کلی و جزئی توجه کنیم و از کل به جز و جز به کل برسیم.

می تونیم با همین مثال شروع کنیم که تم یک کافه رستوران رو موتورسواری در نظر بگیریم.

و تم رو این موضوع بگیریم و حالا عقب بایستیم و تصور کنیم که چه اتفاقاتی برای این موضوع قراره رخ بده.

از بدو ورود تا خروج پس از سفارش یک بند از منو این بصورت کلی حالا اگر دقت به جرئیات انجام بدیم ؛

ورودی با دستگیره ای الهام گرفته شده از فرمان موتور سیکلت،درب باز میشه.

و هاست به شما خوش امد میگه که لباس پیست موتور سواری رو پویده.

یا حتی بخوایم به حالت اوانگارد و اقرار آمیز نگاه کنیم شاید یک کلاه کاسکت به سر داشته باشه.

و شمارو به میزتون هدایت کنه که تمای میزو صندلی ها به حالت خاصی طراحی شده که صندلی ها همان صندلی های موتور ها باشه.

که حالا می تونیم ریز بشیم که تم این کافه رستوران موتورهای هارلی دیویدسون باشه.

یا موتور کراس یا موتورهای کافه ریسر صندلی هایی پویشه از چرم یا کار شده با فلزات،میزها از به هم چسبیدن دو عدد چرخ موتور باشه.

که با اتصال میله زنجیر و نصف بدنه یک موتورسیکلت باشه که روی اون شیشه گذاشته باشند.

شما می نشینید و منو برای شما آورده میشه.

و اسم های بندهای منو به اسم قهرمان های موتور سواری یا موتورهای معروف باشه.

به لای زیرین بخوایم بریم شاید بندهای منو برای سال مشخصی از تاریخ موتورسواری باشه.

و اسم قهرمان های اون زمان و مدل های موتور های اون زمان خاص باشه.

همینطور که جلوتر میریم به لایه هایی جذاب از اجرای تم ها وایده های مختلفی می رسیم.

بخش معماری اون فضا میتونه از المان های مختلفی تشکیل شده باشه.

از تمامی چیزهایی که مربوط به موتورسیکلت باشه.

یا دیوارهای ساده با الکان های یا ابژه های چسبیده:

مثل کاپ موتورسواری یا یک موتورسیکلت اویزان از سقف یا کاسکت های رنگی یا کارشده روی زمین یا دیوار.

اباژور هایی به همان تم یا چراق جلو یا عقب موتورسیکلت.

اگر بخواهیم بررسی خودمون رو به کل بست بدیم یک رستوران تم دار علاوه بر دنبال کردن یک خط فکری به تمام جزئیات اهمیت میده.

و شما رو در یک فضای مملو از المان های ملموس و غیر ملموس قرار میده.

در این مدل کانسپت ها افرادی که وارد اون میشن.

یا مرتبط به اون خط فکری یا دوسدار و عاشق اون خط فکری یا کنج کاو یا اشتباهی در اون کانسپت وارد شدند.

و بعد ها مهمان همیشگی یا گذرایه اون کانسپت هستند.

اون هایی که مرتبط هستند کاملا می دونند کجا وارد شدند و به شیوه رفتاری اون کانسپت اشنا هستند.

و بصورت پاتوق یا دوره ای از امکانات اونجا اسفاده می کنند.

اونهایی که دوست دار هستند بصورت علاقه ای داشتند اما نتونستند به اون برسند.

و برای تفریح و گذران وقت در اونجان و یک همزاد پنداری برای اونها اتفاق میافته و یک عقده گشایی انجام میدهند.

و گاهی به اونجا سر میزنند:

گروه کنجکاو کسانی هستند که:

به این رستوران یا فه ها سر میزنند تا ببینند چه اتفاقاتی در این مدل رستوران ها و چه افرادی میرن و برای ارضای کنجکاوی به این مکان ها سر میزنند.

لذت کافی شاید از منو ببرند اما برایشان وجه کنجکاوی و صحبت کردن راجع به اونجا برای دیگران خوشحالشون میکنه.

و مهمان همیشگی شدن برای این افراد از درصد پایینی برخوردار هست.

موضوع بعدی چرایی بوجود آمدن این ایده ها و این مدل رستوران هاست.

این ازونجایی ریشه می گیره که خود یک فرد در اون حیطه فعالیت کنه.

و با این تفکر که می تونه افرادی با خط فکریه خودش یا همکارشو به اون سمت بکشه و یا کسانی که هم رشته خودش هستند.

و یا مکانی برای ارائه یک خدمت با تم خاص و یا اون فرد اصلن در حیطه کاری خودش نیست.

و فقط اون تم تفریح یا بعد لذت بخشی براش داره،اغلب این مدل تفکرها فکر میکنند که میتونن بیزینس موفقی داشته باشند.

اما هیچ چیز مشخص نیست،

در سطح جهان هم نمونه های زیادی از رستوران های تم دار و می بینیم.

مثل هارد راک کافه که حتی سر در اون به شکل گیتار اکوستیک هست و شاور یا استند ابجو اون شکل یک ساکسیفون هست.

این سوال پیش می اید آیا این مدل از رستوران ها در ایران سود ده هست یا خیر؟

بعد اول : خیر

چرا خیر :

ما برای رسیدن به این موضوع باید به فرهنگ و زیستگاه و مردمان خودمون از لحاظ خلق و خو پذیرش یک ایده توجه کنیم،

مردیم ایران از پذیرش چیزهای جدید به سختی عادت میکنند و بسیار تنوع طلب هستند.

و میتواند اکر این تم بدرستی اجرا نشده باشد کامل بیزینس زیان دخی شود و منجر به شکست باشد.

پس مجبور به ایجاد فضایی مثبا ملایمت بیشتر نسبت به اون ایده رفتار کرد و جامعه اماری بیشتری رو تحت شعاع قرار داد.

بعد دوم بله:

چرا بله:

اگر اون ایده بدرستی و ظرافت اجرا بشود و به نحوی اون کانسپت ارائه سرویس درست و اصولی داشته باشد.

و تبلیغات بجا و خدمت معقولی ارائه بشود و از از تفکر مردم ایران بالاتر نرود میتواند بیزینس سثد دهی بشود.

در این کدل گاهی نیاز از صدای موزیک کمتر یا بیشتر حالت بشود یا دیوارها خاطراتی رو برای اون فرد بیاد اورد که قابل لمس باشد

مثلا اگر تم موزیک دارد بجای عکس سباستین باخ یا موتزارت عکس راخمانیوف روی دیوار باشد.

شاید اون فرد ارتباط چشمگیری برایش نباشد البته این در حد یک مثال است

یک بیزینس موفق در مدل باید علاوع بر رعایت استاندارد اون تم به اصل مهمان نوازی و منوی مناسبی داشته باشد

و در اخر مهمترین بحث این است که با رعایت اصولی اون تم میتوانیم یک بیزینس موفق و پول ساز داشته باشم اگر در تمامی موارد اصل رو فراموش نکنیم.


[ بازدید : 23 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

گروه بین المللی طرح و ساخت پرسا

چهارشنبه 15 دی 1400
19:34
امیر

گروه بین المللی طرح و ساخت پرسا

گروه بین المللی مهندسی طرح و ساخت پرسا به عنوان شرکت پیشرو در ارائه خدمات تخصصی شامل مشاوره، طراحی آشپزخانه صنعتی، دکوراسیون داخلی، سازه، تاسیسات، ساخت، تجهیز، آموزش، راه اندازی، فرانچایز در صنعت گردشگری و رستوران توانسته است در سطح ملی و بین و المللی باشد. حوزه های خدمات این گروه در نفت، گاز، پتروشیمی، صنعت، معدن، حمل و نقل(هوایی، دریایی، ریلی)، گردشگری، هتل، بیمارستان، کیترینگ (کترینگ)، فودکورت، رستوران، تالار، فست فود، کافی شاپ و غیره می باشد.

مدیر عامل محترم گروه بین و المللی طرح و ساخت پرسا جناب مهندس محمد رضا داوری خدماتی در حوضه آشپزخانه صنعتی، تجهیزات آشپزخانه صنعتی و فرانچایز برای شما عزیزان فراهم ساخته است.

از سوابق کاری درخشان ایشان می توان به رئیس هیئت مدیره شرکت ماه دام طیور هیما، نائب رئیس هیئت مدیره شرکت شباهنگ برکت، مدیر عامل و موسس شرکت های طراحی ساوا و شیراز پلات و مدیرعامل و عضو هیئت مدیره طرح و ساخت پرسا اشاره کرد.

آشپزخانه صنعتی

آشپزخانه صنعتی به مرکز تهیه و تولید غذایی گفته می شود که برای تعدادی از مخاطبان، مشتریان یا مصرف کنندگان غذا و نوشیدنی را به طور انبوه ارائه می دهد و این روند به صورت مستمر و پیوسته ادامه دارد.

در کنار ماشین آلات و تجهیزات میزهای کار برای گذاشتن لوازم، مواد اولیه یا محلی برای فعالیت آشپزها گذاشته می شود و در انتهای آشپزخانه میزهایی جهت تزیین غذا و ارائه به سالن غذاخوری توسط میزبان تعبیه می گردد.

همانطور که اشاره شده در آشپزخانه های رستوران سرعت تولید غذا در حداقل مطلوب فضا و مساحت جز اولویت ها می باشد.

به طورکلی در اکثر آشپزخانه صنعتی براساس گروه بندی تهیه و تولید غذا در آن، فضاهای اصلی وجود دارد.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

در ابتدای راه اندازی یک آشپزخانه صنعتی، بدون شک داشتن اطلاعات کامل در مورد نوع وسایل و لوازم مورد استفاده در آشپزخانه صنعتی کمک قابل توجهی به بهینه شدن هزینه ها می نماید.

در راه اندازی آشپزخانه های صنعتی وسایل و تجهیزات بسیار متنوعی مورد استفاده قرار می گیرد.

از این لوازم می توان به تجهیزات آماده سازی آشپزخانه صنعتی مانند کابینت، میز کار و …. اشاره کرد، همچنین تجهیزات سرو غذا شامل ترولی و گاری حمل بار برای حمل غذا در کیترینگ مورد استفاده قرار می گیرد.

تجهیزات سلف سرویس، تجهیزات طبخ غذا (انواع اجاق ها، دیگ، تنور و …) تجهیزات فست فود، تجهیزات کافی شاپ، دستگاه های نگهداری مواد (فریزر و یخچال ها) ماشین آلات ظرفشویی و سایر تجهیزات صنعتی آشپزخانه به طور مشخص و دقیق توسط مشاوران گروه بین المللی طرح و ساخت پرسا بررسی و مشخص می گردد.

فرانچایز

این صنعت از پر طرفدار ترین اشکال کسب کار مخصوصا در کشور های در حال توسعه می باشد.

مدل کسب و کار بیشتر در بازار رستوران، فست فود و کافی شاپ دیده می شود و معروف ترین آن ها در دنیا مک دونالد است.

از نمونه های ایرانی این صنعت می توان به هایدا ، بوف، آیس پک و فروشگاه های زنجیره ای کوروش اشاره کرد.

در فرانچایز یک طرف بعنوان فرانچایز دهنده (فرانچایزر) و طرف دیگر بعنوان فرانچایز گیرنده (فرانچایزی) حق استفاده از نام تجاری خود را در زمینه های سازمان دهی، اموزش، تامین مواد، بازاریابی،مدیریت و غیره می دهد و در ازای ان درصدی از درامد را دریافت می کند.

فرانچایز به هر یک از کسب کار های کوچک اجازه می دهد که تحت نام تجاری مشترک فعالیت کند و از یک متد آزمایش شده و موفق شده استفاده کند.

فرانچایز در اصل یک استراتژی کسب کار برای جذب و نگهداری مشتری هست.


[ بازدید : 24 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

آشنایی با گاسترونومی و ارائه 15 نوع غذا و نوشیدنی

چهارشنبه 15 دی 1400
19:08
امیر


چکیده مطالب مقاله:

غذا و نوشیدنی: کرمان نهمین استان پرجمعیت کشور محسوب می‌شود.

کرمان از استان‌های بسیار مهم و تاریخی کشور به‌شمار می‌آید.

استان کرمان همچنین بیش از ۶۶۰ اثر ملی ثبت شده دارد و از استان‌های تاریخی ایران می‌باشد.

این استان بزرگترین صادرکننده خرما، زیره و پسته در کشور است و در اکثر غذاهای این استان از این سه محصول استفاده می شود.

در این مقاله 14 غذای سنتی استان کرمان معرفی و طرز تهیه 5 غذا نیز آمده و دو عدد نوشیدنی معرفی شده است. و در پایان 6 شیرینی استان کرمان نیز معرفی شده است.

مقدمه آشنایی با گاسترونومی و ارائه 15 نوع غذا و نوشیدنی:

استان کرمان پهناورترین استان ایران با مرکزیت شهر کرمان است.

در جنوب شرق ایران قرار گرفته و جمعیت آن در سال ۱۳۹۵ و بر اساس آمار مرکز آمار ایران برابر با ۳٬۱۶۴٬۷۱۸ نفر بوده‌است.

کرمان با دربر گرفتن بیش از ۱۱ درصد از وسعت ایران با حدود ۱۸۳۱۹۳ کیلومتر مربع نخستین استان پهناور ایران می‌باشد.

استان کرمان ۷ اثر ثبت شده در میراث جهانی یونسکو از جمله ارگ بم، باغ شاهزاده ماهان، دهکده صخره‌ای میمند در شهربابک، ارگ راین و روستای صخره‌ای درگسک کوهبنان و مقبره آخوند کوهبنان، کویر لوت و سه قنات دارد و رتبه نخست ایران را از این حیث دارد.

استان کرمان همچنین چندین سال متوالی رتبه نخست صادرات غیرنفتی کشور را از آن خود کرده‌است.

این استان بزرگترین صادرکننده خرما و پسته در کشور است. حدود ۱۷٪ از باغ های کشور در این استان قرار دارد که از این رو دارای رتبه نخست کشوری است.

با داشتن دانشگاه‌های بزرگ و مهم و نیز قشر تحصیل کرده در کشور یکی از قطب‌های علمی در ایران نیز به‌شمار می‌رود.

استان کرمان با اقلیم‌های متنوع خود در بسیاری از محصولات باغی از جمله گردو، خرما، مرکبات و پسته رتبه‌های اول تا سوم کشور را در اختیار دارد.

کرمان یکی از استان‌های ورزش خیز کشور است و باشگاه‌ها، آکادمی‌ها، تیم‌ها و قهرمانان ورزشی زیادی از این استان به دنیا معرفی شده‌است (نتایج سرشماری نفوس و مسکن، 1395).

نقشه استان کرمان

نقشه استان کرمان در طرح و ساخت پرسا

تصویر شماره 1: نقشه استان کرمان

از سوی دیگرنقاط مختلف کشور را با نشانه هایی می شناسند و آن نشانه ها به نوعی شناسنامه آن منطقه محسوب می شود.

برخی از کارشناسان تغذیه معتقدند به دلیل اینکه در غذاهای سنتی و محلی از سبزیجات و میوه های مختلف استفاده می شود این غذاها دارای فیبر کامل و کافی هستند.

استفاده از دانه های گیاهی مختلف در غذاهای سنتی و محلی از جمله دیگر مزیت های این دسته غذاها محسوب می شود.

استان کرمان که از آن به عنوان پهناورترین استان کشور یاد می کنند دارای پیشینه غنی فرهنگی است و در زمینه غذاهای سنتی و محلی نیز همچون سایر نقاط کشور تنوع بسیار زیادی دارد (شبکه اطلاع رسانی دانا، 1399).

آشتایی با گاسترونومی

کلمه "gastronomy" با ادغام کلمات یونانی "gaster" (معده) و "nomas" (قانون) شکل گرفت.

با این حال ، تفسیر آنچه که نشان می دهد و فراتر از معنای لغوی آن را پوشش می دهد ، به جای معنای فرهنگ لغت فقط مفیدتر و مهم تر است (Altinel, 2014).

اگرچه "گاسترونومی " به عنوان هنر خوردن و آشامیدن در بسیاری از منابع تعریف شده است.

اما در واقع این شاخه ای از هنر و علم است که ارتباط مستقیمی با شیمی، ادبیات، زیست شناسی، زمین شناسی، تاریخ، موسیقی، فلسفه، روانشناسی، جامعه شناسی، پزشکی، تغذیه و کشاورزی (Kivela & Crotts, 2006). از آن جا که موضوع مربوط به خوردن و آشامیدن است.

این موارد شامل علوم تغذیه ای، حس چشایی و فیزیولوژیک آن، تولید شراب، عملکرد عناصر غذایی در بدن انسان، تعیین کیفیت در انتخاب مواد غذایی و توسعه فرایندهای تولید مطابق با بهداشت است.

و هنجارهای بهداشتی برای جلوگیری از خاموش شدن مواد غذایی از نظر جسمی، شیمیایی و بیولوژیکی(Shenoy, 2005). هدف از غذا خوردن حفظ سلامتی انسان با بهترین تغذیه ممکن و اطمینان از لذت بردن از زندگی و غذا خوردن است. مواد غذایی و نوشیدنی هایی که در محیط های بهداشتی تولید می شوند و به گونه ای آماده می شوند که به لذت کام و بینایی می پردازند نیز از دیگر مباحث مربوط به علم غذا هستند.

جهانگردی در دنیای امروز یکی از مهمترین بخشهای اقتصادی و فعالیتهای گذران اوقات فراغت است.

و این واقعیت که از نظر اقتصادی تأثیر چند برابری دارد و می تواند باعث فعال شدن مستقیم و غیرمستقیم در بسیاری از زیرمجموعه ها شود.

آن را به یک وسیله ایده آل برای توسعه تبدیل می کند (Cagli, 2012).

جهانگردی که نقشی محرک در توسعه جوامع دارد، منبع درآمد افراد ارائه دهنده خدمات است زیرا مردم هنگام سفر برای تأمین نیازهای خود هزینه می کنند.

با افزایش نیازهای مردم ، تولید و ارائه کالاها و خدمات بیشتر و بیشتر ، که تولید ، سرمایه گذاری و درآمد را در جوامع افزایش می دهد ، افزایش می یابد.

جهانگردی بر برقراری روابط با ملت ها ، مردم و ملت ها تأثیر می گذارد و همچنین پدیده های فرهنگ، میراث، اقتصاد و محیط را ادغام می کند. ب

نابراین، جهت دهی به توسعه و هماهنگی و کنترل آن از موضوعات بسیار اساسی هستند.

اگرچه اصطلاحات مختلفی از جمله "گردشگری آشپزی"، "گردشگری غذا"، "گردشگری گاسترو ، "گردشگری نوشیدنی"، "گردشگری غذا" و... در ادبیات برای تعریف آن استفاده می شود.

اصطلاح گسترده ای استکه " گردشگری "به عنوان" دنبال کردن تجربه بی نظیر خوردن و آشامیدن "تعریف شده است.

گردشگری غذا ، که به طور کلی به اصالت یک غذا و بومی بودن آن در یک مکان، یک منطقه یا یک کشور اشاره دارد ، مناطق اصلی غذاهای بومی و گردشگری شراب را پوشش می دهد.

غذا سنتی استان کرمان

کرمان، یکی از پنج شهر تاریخی ایران در جنوب شرقی کشور است که با شرایط اقلیمی و کویری، یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران به شمار می‌آید.

تجربه آرامش و سکوت کویر در کنار جاذبه‌های تاریخی و طبیعی کرمان، سفری به‌یادماندنی را در ذهن شما رقم خواهند زد.

که بدون شک این تجربه، بدون امتحان کردن غذاهای محلی و بومی تکمیل نخواهد شد.

غذاهای محلی استان کرمان بسیار متنوع و خوشمزه هستند و در میان آن‌ها می‌توان به انواع خورش، آش، آبگوشت، پلو و خورش اشاره کرد.

زیره، یکی از مشهورترین ادویه‌های استان کرمان است که در طبخ بسیاری از غذاهای محلی کرمان به کار می‌رود.

همان طور که می‌دانید، مرغوب‌ترین و باکیفیت‎‌ترین زیره در ایران در استان کرمان به‌صورت خودرو رشد می‌کند و دلیل استفاده زیاد از این ادویه در غذای محلی کرمانی ها نیز همین است.

کشک، یکی دیگر از مواد غذایی محبوب در استان کرمان است که در بسیاری از آش‌ها به کار گرفته می‌شود (میرالماسی، 1400).

همچنین خرما و پسته به ترتیب از محصولات جنوب و شمال استان کرمان می باشد که در غذاهای این استان به وفور به کار برده می شود.

طرز تهیه غذاهای سنتی کرمان

  • طرز تهیه غذا بز قورمه

این غذا به دلیل اینکه معمولا از گوشت بزغاله تهیه می شود به این اسم نامیده شده است (ملک پور، 1399). و با نان و سبزی خوردن و پیاز سرو می شود.

[بز قورمه

بز قورمه طرح و ساخت پرسا

تصویر شماره 3: بزقورمه

مواد لازم: گوشت سر دست و چرب، نخود، سیب زمینی، سیر،کشک، ادویه و کمی زیره، نعناع و سیر داغ

ابتدا پیاز و سیر را در کمی روغن در قابلمه ویا زودپز تفت می دهیم سپس گوشت را اضافه کرده و بعد از تفت دادن، زردچوبه و فلفل سیاه و کمی زیره را اضافه می کنیم.

سپس نخود را که از 8 ساعت قبل در آب خیسانده ایم با آب به مواد اضافه می کنیم.

و به مدت یک ساعت در زودپز و زمان بیشتری در قابلمه می پزیم پس از پخت کامل استخوان ها را جدا کرده و تمام مواد را با گوشت کوب له کرده و کشک را اضافه می کنیم.

در نهایت نمک اضافه می شود به خاطر وجود نمک در کشک بهتر است آخر اضافه شود در آخر با نعناع و سیر داغ تزیین می شود.

معمولا این غذا با نان و سبزی خوردن سرو می شود.

این غذا بیشتر در شهرهای بافت، زرند، و عمدتا در شهر بابک تهیه می شود.

برای تهیه این غذا وقت زیادی صرف می شود.

بدین صورت که گوسفندی که در فصل تابستان بعنوان پرواری نگهداری شده را سر بریده و پس از تمیز کردن تمام لاشه را با نمک و مقدار کمی آب روی آتش می گذارند.

با حرارت آتش کم کم گوشت به اصطلاح به روغن می افتد که باید مرتب هم زده شود ته به ظرف نچسبد.

بعد از جدا کردن استخوان ها گوشت را داخل شکمبه ریخته و نگهداری می شود.

در اکثر غذاها مورد استفاده قرار میگیرد بخصوص یرای تهیه نیمرو که فوق العاده لذیذ و خوشمزه است.

قورمه

قورمه طرح و ساخت پرسا

تصویر شماره 4: قورمه

  • طرز تهیه غذا گیپا

این غذا بیشتر برای ناهار و شام آماده می شود و اکثر موارد به همراه کله و پخته پخته می شود. ولی به تنهایی هم پحته می شود.

گیپا

گیپا طرح و ساخت پرسا

تصویر شماره 5: گیپا

مواد لازم: برنج، ماش، پیاز داغ، شکمبه گوسفند، ادویه، زیره

تهیه این غذا به این شکل است که پیازرا در روغن سرخ کرده و زردچوبه را اضافه می کنیم.

سپس برنج و ماش را که از قبل خیسانده ایم به همراه نمک مورد نیاز و زیره مخلوط کرده و و کنار می گذاریم.

سپس شکمبه یا سیرابی را بعد از تمیز کردن و شستن به تکه های منضم برش داده و با مواد آماده شده پر می کنیم و با نخ و سوزن دوخته می شود.

سپس داخل قابلمه گذاشته و به مدت چند ساعت پخته می شود.

ولی در کرمان بیشتر مرسوم است که به همراه کله و پاچه پخته شود و طعم بهتری خواهد گرفت.

  • طرز تهیه غذا قاتق گوشت

این غذا شبیه آبگوشت هست و با نان خورده می شود ولی یاز هم طعم خاصی را دارد و به نوعی طرفدار خودش را دارد.

مواد لازم: گوشت چرخ کرده، سیب زمینی نگینی، آرد نخودچی، سبزی (مرزه خشک)، رب گوجه، ادویه، گوجه فرنگی، پیاز و آب لیمو

تهیه این غذا زیاد مشکل نیست به این صورت که اول پیاز رنده شده ، نمک، آرد نخود چی و مرزه خشک را مخلوط کرده و ورز می دهیم.

سپس به صورت گرد و شبیه شامی کباب شکل می دهیم و کنار می گئاریم پیاز خورد شده را در روغن سرخ کرده.

سپس زرد چوبه، فلفل سیاه و رب گوجه را اضافه کرده و بعد از تفت دادن گوچه های خورد شده را اضافه کرده تا آب گوجهتم تمام شود.

در انتها آب چوشیده اضافه کرده و سیب زمینی و گوشتهای آماده شده را نیز اضافه میکنیم تا پخته شود برای چاشنی هم از آب لیمو استفاده می شود.

جهت خواندن ادامه این مطلب وارد لینک شوید.


[ بازدید : 24 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

رویش تغذیه بیمارستانی 1395

يکشنبه 5 دی 1400
14:38
امیر

همایش رویش تغذیه بیمارستانی

زمان برگزاری همایش: اسفند ماه 1395

برگزار کننده: معاونت پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان تهران

موضوع همایش: برگزاری یک نشست تخصصی و آموزشی در حوزه تغذیه کلیه بیمارستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران و برگزاری یک دوره مسابقه آشپزی بین تیم اجرایی و عملیاتی تهیه غذای بیمارستان های تحت پوشش و ارائه سخنرانی های علمی و تخصصی در زمینه ی ارتقا، به سازی و نوسازی آشپزخانه های صنعتی.

درباره همایش:

شرکت مدیران، کارشناسان و متخصصین اجرایی گروه بین المللی مهندسی طرح و ساخت پرسا در اولین همایش رویش تغذیه بیمارستانی


[ بازدید : 23 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به طرح و ساخت رسا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]