جایگاه فرانچایز در اقتصاد کشورها

جمعه 2 دی 1401
13:35
امیر

مقدمه جایگاه فرانچایز در اقتصاد کشورها

فرانچایز: در خارج از کشور، صدها برند معروف با مفاهیم نوظهور جدید، به دهها میلیون مشتری، در خانه هایشان خدمات ارائه می دهند.

در هر قالبی که قابل تصور برای شما خواهد بود.

فرانچایز همچنان کمک کننده قوی و قابل توجهی است که در کسب و کار اقتصادی آمریکا بنا بر گزارشی که به سفارش انجمن بین المللی در سال (2012) داده شده است ارزیابی میشود.

اکثر گزارش های اقتصادی به ادامه رشد اشاره دارند، البته با سرعت متوسط.

یکی از مشکلات صاحبان مشاغل کوچک نداشتن اعتبار مالی است که به دلایل اقتصادی برایشان به وجود آمده انجمن حق رای دادن انتظار داشت موسسات حق رای در ایالات متحده 1.5٪ در سال 2012 افزایش یابند.

اشتغال در موسسات فرانچایز باعث افزایش و رشد باشد.

رستوران ها خدمات سریع(QSR)، که بزرگترین خط کسب و کار حق رای دادن بود، رتبه سوم را در رشد تاسیسات جدید کسب کرد.

شرایط پیش‌ بینی ‌شده حتی با بهبود وضعیت اقتصادی، حق رای دادن به رستوران ها انتظار می رفت مشتریان فعلی را به رستوران های مجلل گران قیمت تر بکشاند.

این ممکن است با شرایط اقتصادی فعلی تغییر کند.

به دنبال یک افزایش 4.9٪ در سال 2011، فروش در رستوران ها سریع پیش بینی شده بود که در سال 2012 به میزان 4.1 درصد پیشرفت کند.

داده های اداره سر شماری اصلاح شده نشان می دهد که فروش رستوران با خدمات کامل 8.0٪ در سال 2011 افزایش یافته است و 2.3٪ در سال 2010.

تعداد رستوران های خدمات سریع حق رای دادن در ایالات متحده 150860شعبه پیش بینی شده بود. تأسیس و توزیع حق رای دادن در شکل 2.1 نشان داده شده است.

همانطور که در شکل نشان داده ایم خدمات در رستوران ها 20٪ از کل موسسات را تشکیل می دهند و رستوران ها بالاترین درصد در بین تمام موسسات حق رای دادن را به خود اختصاص داده اند.

همانطور که در شکل دیده می شود رستوران های خدماتی و رستوران های رومیزی، فول سرویس- بیشترین درصد توزیع اشتغال در بین تمام موسسات حق رای را دارند.

رستوران های فرانچایز در دسته بندی فرانچایزینگ با فرمت تجاری قرار می گیرند زیرا محصول، خدمات و علامت تجاری - کل مفهوم را شامل می شود.

در فرانچایز امتیاز دهی رستوران همچنان به ارائه فرصت هایی برای کسانی که به دنبال کسب و کار هستند.

هم در ایالات متحده و هم در خارج از کشور به طور کلی کمک بزرگی به هر کشوری است.

رستوران داری در اقتصاد ایالات متحده به عنوان یک صنعت در نظر گرفته می شود و موتور اقتصادی به گفته انجمن ملی رستوران‌ ها، فروش سالانه صنعت رستوران از 660 میلیارد دلار گذشت.

فروش پیش بینی شده 660.5 میلیارد دلار در سال 2013 تقریباً 9 درصد در دو سال افزایش یافته است.

در یک روز، فروش صنعت رستوران 1.8 میلیارد دلار در 980000 شعبه است.

جایگاه فرانچایز در اقتصاد کشورها

شکل 2.1.

جایگاه فرانچایز در اقتصاد کشورها

شکل 2.2.

شکل 2.2. توزیع اشتغال فرانچایز بر اساس بخش باز طراحی از داده های موجود ( منبع: انجمن بین المللی حق رای)

مکان های رستوران در سراسر کشور به عبارت دیگر، هر 1 دلاری که در رستوران‌ ها خرج می‌ شود، 2 دلار اضافی برای سایر صنایع به فروش می‌ رساند.

سهم دلاری صنعت در مواد غذایی اکنون 47 درصد است. تأثیر کل صنعت1.8 تریلیون دلار تخمین زده می شود.

به عبارت دیگر، هر مصرف کننده 1 دلار خرج می کند در رستوران ها 2 دلار اضافی در سایر صنایع حمایت کننده ایجاد می شود.

سهم صنعت رستوران از دلار مصرف کننده در سال 2013، 47% بود کل تأثیر صنعت رستوران بر اقتصاد ایالات متحده 1.8تریلیون دلار تخمین زده می شود و فروش چهار درصد از تولید ناخالص داخلی ایالات متحده را تشکیل می دهد.

با افزایش تعداد رستوران ها و فروشگاه های خدمات غذایی، فعالیت صنعت رستوران جزء اصلی سلامت اقتصادی کشور و رشد آن است.

این صنعت تاثیر بسزایی بر چشم انداز اقتصادی کشور دارد.

سایر مدل های ارائه شده توسط انجمن ملی رستوران‌ داران روشن می‌ کند که چه اثراتی در صنعت رستوران به وجود آمده است.

اشتغال در صنعت رستوران ­داری در سال 2013 (13.1میلیون) کارمند قوی داشته است.

پیش بینی می شود 9.8 درصد افزایش یا بدوبه 14.4 میلیون نفر تا سال 2023 برسد.

همچنین شگفت انگیز است که از هر سه بزرگسال در آمریکا، یک نفر اولین تجربه شغلی خود را در یک رستوران به دست آورده، مقایسه رشد اشتغال ملی 1.5% در سال 2012 بود، اشتغال در صنعت رستوران 2.4% رشد کرد و در سال 2012 سیزدهمین سال متوالی بود که صنعت رستوران­ داری از کل اشتغال ایالات متحده بهتر عمل کرده بود با توجه به بحران اقتصادی که در کشور با آن مواجه بودند و همچنین در سطح بین المللی، الگوی رشد نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

از آنجایی که فرانچایز بسیار به کار آفرینان وابسته است، از آن رستوران به عنوان 'سازنده کار آفرین' شایسته تقدیر و حمایت است.

مطابق با آمار انجمن ملی رستوران‌ ها، 80 درصد از صاحبان رستوران‌ ها را در یک موقعیت سطح ورودی در صنعت رستوران نشان می­دهد.

93 درصد رستوران ها با داشتن کمتر از 50 کارمند، سریع شروع به توسعه کسب و کار خود کردند.

همچنین مدیران صنعت رستوران داری اقلیت نسبت به هر صنعت دیگری مطالعه ای چشمگیر در صنعت خود داشتند.

80%مالکیت رستورانهای اسپانیایی تبار بین سال های 1997 تا 2008 در کسب و کار خود، 188 درصد افزایش یافتند.50% افزایش کسب و کار در رستوران های آفریقایی -آمریکایی ها متعلق به زنان است.

مهمترین روند در فرانچایز امروزه بین المللی شدن است، ظهور زنان و اقلیت ها در فرانچایز و افزایش استفاده از تکنولوژی

با توجه به انجمن بین المللی حق رای، در میان بیشترین روندهای مهم در فرانچایز، امروزه بین المللی شدن فرانچایز و ظهور زنان و اقلیت ها در فرانچایز و افزایش استفاده از فناوری همه اینها تأثیرات عمیق و مثبتی دارد در حق رای دادن و تبدیل آن به روشی پویا تر برای انجام تجارت

برای فرانچایزهای رستوران، برخی از روندهای فعلی نشان می دهد که انطباق با خواسته های مصرف کننده با گسترش منوها، استفاده از مواد اولیه تازه، افزودن سالاد، و ارائه خدمات بیشتر بیرون بری و تحویل است.

در روندهای دیگر شامل استفاده گسترده از فناوری و اینترنت به عنوان مهمترین ابزار ارتباطی بین فرانچایز دهنده، فرانچی و تامین کنندگان و همچنین مشتریان است.

برای ارتباط محرمانه که بسیاری از جنبه های مربوط به عملیات را تسهیل می کند همچنین برای ارسال کتابچه راهنمای عملیات، آموزش، انتشار اخبار، تبلیغات و ارتقاء و دستیابی به مشتریان فرانچایزر ها نیز سرنخ های فروش را دریافت می کنند و ایالات متحده پیشرو در امتیاز دهی رستوران است که کمک قابل توجهی به اقتصاد این کشور می کند.

رستوران مسئولیت دارد برای ایجاد فرصت های شغلی، ترویج کار آفرینی، معرفی خدمات کسب و کار جدید و افزایش تجارت و صادرات رصت های امتیاز پذیری مهمان نوازی بر اقتصاد ایالات متحده را شکل دهد.

اطلاعات زیر با حسن نیت ارائه شده از رستوران ملی جمع آوری شده است. اخبار (لیدل، 2013).

به گزارشNation’s Restaurant News TOP در تحقیق 2013، 100 زنجیره فرانچایز برتر مجموعاً نزدیک به 213.7 میلیارد دلار درآمد داشتند.

افزایش 5.3 % نسبت به فروش کل سال گذشته تعداد کل رستوران‌ های فرانچایز در سیستم‌ های «زنجیره‌ ای بالا» نزدیک به سه درصد افزایش یافت.

3999 مکان به 138757مکان در سال 2012 اضافه شده، که در مقایسه با رشد 2.2 درصدی در سال قبل است.

از طرفی هم کاهش داشت با 1.1% در تعداد مکان­های متعلق به شرکت اشاره شده زیرا تغییر در واحدهای دارای حق امتیاز به دلیل واگذاری مجدد امتیاز توسط King Corporation بود که 750 دستگاه را به فرانچایزر ها فروخت.

پنج زنجیره بالا از نظر رشد در فروشگاه‌ های دارای امتیاز جدید، Subway، Burger King ،7 Eleven،Dunkin’ Donuts Jimmy John’s جمعا2518 مکان اضافه کردند.

پنج برند برتر در توسعه مکان های جدید تحت مدیریت شرکت Chipotle، Starbucks Coffee ، Circle KFC ، Five Guys Burgers و Fries و پاندا اکسپرس بودند.

همانطور که توسط رستوران ملی توضیح داده شده است 100 برند برتر (2013) رستوران‌ های خدماتی محدود (LSR/Burger) ؛ غذاخوری Casual می­باشد.

ساندویچ؛ میان وعده، نوشیدنی؛ پیتزا؛ مرغ مکزیکی؛ غذاخوری خانوادگی (فروشگاه رفاه)؛ و کافه نانوایی ­ها بهترین بخش عملکردی در نرخ رشد را داشته اند 11.9% رشد داشتند.

بدترین بخش در رشد فروش مربوط بهFamil Dining(06/0%) بود.

سهم هر بخش بر اساس فروش در شکل 2.3 دیده میشود.

بر اساس 100 برند برتر فروش 4/2% از 100برند برتر 213.7 میلیارد دلار بود.

/LSRبرگر: 33.55%

غذاخوری معمولی: 17.17%

/LSRساندویچ: 8.60%

میان وعده -نوشیدنی: .19%

پیتزا: 7.56 %

مرغ: 7.17 %

/LSRمکزیکی: 5.55%

غذاخوری خانوادگی: 4.93%

سایر موارد: 2.93%

فروشگاه 2.19٪

کافه نانوایی: 2.16%

جایگاه فرانچایز در اقتصاد کشورها

شکل 2.3

شکل 2.3. بخش سهام 100 فروش برتر (منبع: رستوران Nation'sاخبار, 100برند برتر, 2013 نمودار ترسیم شده توسط نویسنده از داده هامنتشر شده است.)

جایگاه فرانچایز در اقتصاد کشورها

شکل 2.4

شکل 2.4. سهام بخش 100 برند برتر (منبع: رستوران Nation's اخبار, 100برند برتر, 2013; نمودار ترسیم شده توسط نویسنده از داده ها منتشر شده)

به طور مشابه سهم 100 برند برتر موارد زیر را نشان می دهد:

توزیع:
LSRبرگر:24.16%
LSRساندویچ:18.15%
میان وعده نوشیدنی: 12.35%

پیتزا: 11.85%

فروشگاه:7.29%
غذاخوری معمولی: 6.37%

مرغ: 6.32 %

LSRمکزیکی: 4.74%

غذاخوری خانوادگی: 3.78%

سایر موارد: 3.36%

کافه نانوایی: 1.64%

منبع: رستوران ملت اخبار، 100 برند برتر، 2013 نمودارهای مقایسه ای از ده زنجیره برتر برای سال 1973 و 2013 است در جداول 2.1 و 2.2 نشان داده شده است.

-- این جداول به ویژه برای چگونه تغییرات سریعی در رشد واحدهای فرانچایز نشان داده شده است به عنوان مثال فروش در چهار دهه. در بین ده زنجیره برتر در سال 1973.

هفت زنجیره بودند که به عبارتی ده نفر اول فهرست نشده اند چون دیگر در تجارت نیستند.

این شامل مرغ سوخاری کنتاکی آستانه که فروش میلیارد دلاری را شکست.

رتبه اول بیش از مک دونالد در سال 1973.

در سال 2013، در رده یازدهم قرار گرفت.

با فروش 4500 میلیون دلار، درست پایین تر از محله Applebee گریل.

اخیراً KFC به بخش رو به رشد سریع وارد شده است با KFC eleven، نمونه اولیه رستوران واقع در لوئیزویل، KY رستوران زنجیره ای A&W که قبلا متعلق به یام بود ولی برند ها فروخته شد به کنسرسیومی از صاحبان امتیاز A&W، از طریق یک برند بزرگ آمریکایی LLC، در دسامبر 2011.

این زنجیره برند با آبجو ریشه دار، ریشه جو دوسر متمایز شد.

لازم به ذکر است که این اولین موفقیت برای شرکت بود، فرانچایز را در سال 1923 در کالیفرنیا شروع کردند و در حال حاضر آنها 1100 مکان در ایالات متحده و جوامع بین المللی دارند.

-- هوارد جانسون که در سال 1973 از نظر فروش خدمات غذایی در رتبه 5 سیستم قرار داشت و به خاطر داشتن سقف نارنجی رنگ شعبه هایش معروف بود، مجبور شد تغییرات مدیریتی متعدد را در طول دهه 1960 و 1970 به وجود بیاورد و واگذاری برندش مهمترین تصمیم مدیریتی او بود.

بزرگترین رستوران زنجیره ای در ایالات متحده در حالی که هاوارد جانسون در حال بررسی موقعیت برند بود و توانست در طول زمان مشخص امتحان خود را پس بدهد که ماریوت کنترل را در دست گرفت و باعث حذف آنها از بازار شد.

جایگاه فرانچایز در اقتصاد کشورها

تمام رستوران ها متعلق به شرکت شدند.

این چند مورد تغییرات مدیریتی از ژوئن 2012 باعث شد فقط دو رستوران را هاوارد جانسون نگه دارد، یکی در لیک پلسید در نیویورک و دیگری در بان گورمین یکی دیگر در نیویورک در سال 2013 به فروش رسید.

سر آشپز برگر سیستمز، شرکت تابعه شرکت جنرال فودز، با بستن جدول غیرانتفاعی به ضرر 39 میلیون دلاری در سال 1972 پاسخ داد.

هاردی برای مدتی مالک آنها و در نهایت رستوران ها بود ولی در سال 1996 بسته شد، برخی از آنها به رستوران های هاردی یا رستوران های دیگر تبدیل شدند.

-- قلعه سلطنتی، زمانی یکی از مکان های اصلی فلوریدا جنوبی بود.

آنها در نهایت قبل از کاهش به بیش از 185 مکان رشد کرده بودند.

در یک نقطه آنها متعلق به ستاره Grand Ole Opry مینی پرل بودند.

فقط یک رستوران اکنون پابرجا است. از سوی دیگر چندین زنجیره جدید آنها به ده نفر برتر پیوسته اند بر اساس فروش سیستم ایالات متحده و همچنین کل واحدهای ایالات متحده.

مک دونالد و برگر کینگ هر دو در هر دو لیست در سال های 1973 و 2013 برتر بودند چهار دهه عملکرد بسیار قوی آنها به چندین هزار برابر شدن رسید. همانطور که در جدول 2.2 مشاهده می شود.

ورودی های جدید در ده لیست برتر عبارتند از:

-- استارباکس در سال 1971 به عنوان یک برشته کننده و خرده فروش لوبیا کامل و قهوه آسیاب شده، چای و ادویه جات با یک فروشگاه در سیاتل پیک پلیس بازار بود.

امروزه آنها با میلیون ها مشتری با 18000 خرده فروشی ارتباط هستند فروشگاه های آنها در 60 کشور، در حال حاضر فعالیت می­ کنند و 30 محصول تک ترکیبی را ارائه می دهند نوشیدنی ها، اسموتی ­ها و چای؛ کالایی که شامل قهوه و تجهیزات دم کردن چای، لیوان ها و لوازم جانبی؛ نوشیدنی­ های دست ساز؛ غذاهای تازه؛

و سایر محصولات مصرفی را هم خودشان تهیه می کنند.

-- سیستم شرکت بین المللی وندی بیش از 6500 امتیاز دارد و رستوران های متعلق به شرکت در ایالات متحده و 27 کشور دیگر و سرزمین های ایالات متحده در سراسر جهان است.

دیو توماس اولین وندی راسال 1969در کلمبوس اوهایو بازکرد تغییر نام تجاری وندی صورت گرفت با لوگوی جدید و به دنبال رستوران های دیگر بود.

تغییر طراحی جدید خیلی جسورانه بود و غذاهای نو آورانه و بهبود یافته انرژی زیادی به مشتریان داد و ارسال این سرویس به تمام نقاط دنیا و ارتباط گیری با مشتریان تاثیر بسزایی داشت.

--Taco Bell Corp مستقر در ایروین کالیفرنیا، یک QSR به سبک مکزیکی است.

سرو زنجیره‌ای تاکو، بوریتو، کوزاد یلاهای خاص، و دیگر تخصص‌ ها.

از زمان تأسیس توسط گلن بل آغازشد و هر هفته در حدود 5600 رستوران در ایالات متحده به بیش از 35 میلیون مشتری خدمات ارائه می دهند.

در سال 1962، نوآوری های بی شمار شرکت ماهیت آن را تغییر داد.

Dunkin’Donuts -- توسط بیل روزنبرگ در سال 1950 راه اندازی شد.

در سال 1955 اولین قرارداد حق رای در Worcester، Massa chusetts را امضا و اجرا کرد.

10000مین رستوران جهانی خود را در سال 2012 در چین افتتاح کرد.

چین. Dunkin’ Donuts پانصدمین مکان خود در شهر نیویورک را برای اولین بار به نمایش گذاشت واحدی با نام تجاری مشترک با خواهر و برادر دانکین برندز باسکین رابینز.

--پیتزا هات، شرکت مستقر در دالاس، تگزاس، بزرگترین شرکت رستوران پیتزا در جهان است.

با بیش از 7500 رستوران در ایالات متحده و بیش از 5600 رستوران در 90 کشور و منطقه در سراسر جهان، پیتزا هات به عنوان پیتزای مورد علاقه آمریکا شناخته می شود.

در راه تبدیل شدن به بزرگترین زنجیره...

بیشتر بخوانید


[ بازدید : 8 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به طرح و ساخت رسا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]